Etikai Kódex

 EB HUNGARY INVEST Ingatlanfejlesztő és Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság

1. kiadás, 2025.

 Készítette: Nagy Rádli-József integrált irányítási rendszerfelelős és Póka Dávid Jogi Igazgató

 

Tartalomjegyzék

 

  1. Általános rendelkezések 

1.1. Az Etikai Kódex célja 

1.2. A Kódex területi hatálya 

1.3. Személyi hatály 

1.4. Időbeli hatály 

 

  1. Alapelvek

2.1. Tulajdonosi érdekek szolgálata

2.3. Vevő- és ügyfélközpontúság

2.4. Minőségtudatosság és felelősségvállalás

2.5. Szakmai garancia

2.6. Elkötelezettség

2.7.   Jogszabályoknak való megfelelés (Compliance)

2.8. Fenntarthatóság: Emberek + Profit + Föld

  1. Munkáltatói magatartás

3.1. Megrendelőkkel szembeni magatartás

3.2. Versenytársakkal szembeni magatartás

3.3. Beszállítókkal, hitelezőkkel szembeni magatartás

3.4. Hatósággal szembeni magatartás/hatósági kapcsolatok

3.5. Vezetői magatartás

3.6. Együttműködés

3.7. Esélyegyenlőség, diszkrimináció

3.8. Adatvédelem, személyes adatok védelme

3.9. Tisztességes verseny és üzleti működés

  1. Munkavállalói magatartás

4.1. A munkatársi magatartás legfontosabb jellemzői

4.2. A külső megjelenés szabályai

4.3. A munkakörnyezettel és munkavégzéssel kapcsolatos alapvető elvárások

4.4. A Társaságon belüli együttműködésben elvárt viselkedési normák

4.5. A kommunikációval kapcsolatos alapvető elvárások

4.6. Ügyfélközpontú szemlélet

4.7. Vállalati lojalitás

4.8. Munkahelyváltás

  1. Általános üzleti etikai és emberi jogi normák

5.1. Üzleti ajándékozás, vendéglátás

5.2. Antikorrupció

5.3. Szellemi- és fizikai tulajdon védelme

5.4. Vallási és politikai megnyilvánulások tilalma

5.5. Tisztelet és méltóság munkavégzés során

5.6. Dohányzás, kábítószer-, alkoholfogyasztás

5.7. Üzleti kommunikációs e-mail szabályzat

5.8. Közszereplés, képviselet, nyilatkozattétel

5.9. Összeférhetetlenség

5.10. Gyermekmunka tilalma

5.11. Kényszermunka és emberkereskedelem

5.12. Szankciók és exportszabályok

5.13. Emberi jogok tiszteletben tartása

5.14. Tisztességes foglalkoztatás és munkakörülmények

5.15. Számvitel, valós beszámolás és pénzügyi integritás

5.16. Csalás megelőzése

5.17. Etikai bizottság

 

  1. Minőség, biztonság, környezetvédelem

6.1. Vevőközpontúság

6.2. Környezetvédelem

6.4. Munkahelyi biztonság és egészségvédelem

6.5. Energia

6.6. Vagyonvédelem és vállalati eszközök megfelelő használata

 

  1. Digitális etika és tudatos technológiahasználat

7.1. Digitális etikett és online jelenlét

7.2. Mesterséges intelligencia és digitalizáció etikája

7.3. Etikai képzés és tudatosítás

  

1. Általános rendelkezések

1.1. Az Etikai Kódex célja

  • Az EB HUNGARY INVEST Ingatlanfejlesztő és Építőipari Kft. (a továbbiakban: „Társaság„) jelen Etikai Kódexe (a továbbiakban: „Kódex„) szabályozza a Társasággal jogviszonyban álló munkavállalók jogait és kötelezettségeit, a Társaságnak, mint Munkáltatónak a munkaviszonyból eredő munkavállalói jogok biztosításával és gyakorlásával kapcsolatos kötelezettségeit, valamint egyéb releváns munkajogi kérdéseket, valamint azokat a követendő magatartásformákat, magatartási alapelveket foglalja össze, amelyeket minden munkavállalónak követnie kell függetlenül a beosztástól vagy a foglalkoztatás egyéb körülményeitől. Így tehát a Kódexben összegzett szabályok és irányelvek minden munkavállalóra, tisztségviselőre, tanácsadóra és a Társaság egyéb képviselőire vonatkoznak.

1.2. A Kódex területi hatálya

  • a Társaság székhelye, telephelyei, fióktelepei és a Társaság által végzendő építési-szerelési projektek kivitelezési területei
  • mindazon helyszínek, ahol a Kódex személyi hatálya alá tartozók a gazdasági társaságot képviselik, illetve a nevében eljárnak

1.3. Személyi hatály

  • a Társaság valamennyi munkavállalója (ideértve a vezető tisztségviselőket is)
  • azon természetes személyek, illetve gazdálkodó szervezetek, akik/amelyek a Társasággal létrejött jogviszony alapján járnak el

1.4. Időbeli hatály

  • A Kódex hatályba lépésének időpontja: július 1.
  • A Kódex időbeli hatálya a munkaviszony, illetve egyéb jogviszony fennállásának időtartamáig terjed ki.
  • A munkaviszony, illetve egyéb jogviszony megszűnését követően a Társaság és az érintett személyek/szervezetek külön megállapodásban rögzíthetik a Kódexben foglalt rendelkezések további alkalmazásának időtartamát.

 

 

2. Alapelvek

A Társaság értékrendjének meghatározó szempontjai:

2.1. Tulajdonosi érdekek szolgálata

  • A Társaság valamennyi munkavállalójával szembeni alapvető elvárás, hogy tevékenységével aktívan járuljon hozzá a gazdálkodás eredményességéhez, valamint a Társaság piaci pozícióinak erősítéséhez. E kötelezettség teljesítése a tulajdonosi érdekek következetes és hatékony érvényesítését szolgálja.

2.2. Fenntarthatóság (ESG)

  • A Társaság számára alapvető fontosságú, hogy értékteremtő tevékenységét a legmagasabb szintű fenntarthatósági elvek mentén, mind közvetlen, mind tágabb környezetében folytassa. Ennek érdekében a Társaság folyamatosan figyelemmel kíséri a hatályos környezetvédelmi és erőforrás-gazdálkodási jogszabályokat, irányelveket és lehetőségeket, és üzleti döntéseit ezen előírásokkal és elvekkel összhangban hozza meg. Mindezek során a döntéshozatali folyamatokban kiemelt figyelmet fordít a Társaság Integrált Irányítási Rendszer Kézikönyvében meghatározott követelmények, valamint az ESG (Environmental, Social, Governance) irányelvek maradéktalan érvényesítésére.
  • Társaságunk a gazdasági tevékenysége során olyan eljárásokat alkalmaz, amely biztosítja az alábbiakban részletezett az (EU) 2020/852 taxonómiai rendelet által előírt minimális elvárások betartását: az OECD multinacionális vállalkozásokra vonatkozó irányelvei (felelős üzleti magatartás) és az üzleti vállalkozások emberi jogi felelősségére vonatkozó ENSZ-irányelvek, beleértve a Nemzetközi Munkaügyi Szervezetnek a munka világára vonatkozó alapvető elvekről és jogokról szóló nyilatkozatában azonosított nyolc alapvető egyezményben, az Emberi Jogok Nemzetközi Törvényében rögzített elveket és jogokat.

2.3. Vevő- és ügyfélközpontúság

  • Üzleti partnereinkkel szemben a korrekt, kölcsönös érdekeken alapuló, hosszú távú és stabil együttműködés kialakítása és fenntartása iránti elkötelezettségünk vezérli tevékenységünket. Ezen együttműködés kereteit a Társaság Integrált Irányítási Rendszerében foglalt szabályok, továbbá az alkalmazandó jogszabályok és szabványok (így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint a kapcsolódó iparági előírások) figyelembevételével határoztuk meg és tartjuk fenn.

2.4. Minőségtudatosság és felelősségvállalás

  • A vezetőkkel és munkatársakkal szembeni elvárás, hogy szakmai és általános ismereteit folyamatosan fejlessze, munkáját szakszerűen és színvonalasan lássa el.
  • Vállaljon felelősséget tevékenységéért, döntéseiért, és tartsa be a minőségi és hatékony munkavégzés követelményrendszerét.
  • A vállalt feladatok teljesítése során gondoskodjon a munkavégzés nyomon követhetőségéről és dokumentálásáról.
  • A jobbítás igényével, a hatékonyság és eredményesség javítása érdekében kezdeményezően lépjen fel.

2.5. Szakmai garancia

  • A Társaság ajánlatot csak olyan felkérésre ad, amelynek teljesítését a szakmai felelősséggel elvégzett mérlegelés alapján megvalósíthatónak ítél.
  • A Társaság a szerződéskötés előtt megfelelő és elvárható mértékben tájékoztatja Üzleti partnerét azokról a számára ismert szakmai tapasztalatokról, körülményekről, amelyek befolyásolhatják a szerződés megvalósítását.
  • A Társaság a vállalt feladat teljesítése során jogkövető magatartással a feladat által megkívánt és az általa ismert legmegfelelőbb módszereket és eljárásokat alkalmazza, törekszik konfliktus-megelőző együttműködésre és mindent elkövet egy esetleges reklamáció okának feltárására és mielőbbi megszüntetésére.

2.6. Elkötelezettség

  • A Társaság elkötelezett a hatályos jogszabályoknak, valamint az alapvető magatartási normáknak maradéktalan betartása mellett, és következetes működését ezen elvek mentén végzi. Tulajdonosai, vezetői és munkavállalói nem csupán szakmai kompetenciájuk és eredményességük révén járulnak hozzá a Társaság sikereihez, hanem a vállalat társadalmi megítélésének alakításában is meghatározó szerepet töltenek be.

2.7.   Jogszabályoknak való megfelelés (Compliance)

  • Tisztességesség melletti elkötelezettségünk a törvények és egyéb jogszabályok betartásával kezdődik. Ismerjük és betartjuk a törvényes üzletvitelhez szükséges jogszabályokat és szabályozásokat.
  • Betartjuk valamennyi érvényesen vállalt szerződéses kötelezettségünket, és nem élünk vissza jogainkkal.
  • Munkavállalóinknak mindig be kell tartani minden jogszabályt és szabályzatot, beleértve a Kódexet és biztosítaniuk kell az ennek megfelelő működést.

2.8. Fenntarthatóság: Emberek + Profit + Föld

  • Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy jelenlegi szükségleteinket a következő generációk lehetőségeinek veszélyeztetése nélkül elégítsük ki. Ennek érdekében gazdasági, környezeti és társadalmi (ESG) tényezőket egyaránt mérlegelünk működésünk és üzleti döntéseink során, biztosítva ezzel a hosszú távú fenntarthatóságot. Célunk, hogy tevékenységünk ne csupán gazdaságilag legyen eredményes, hanem hozzájáruljon a környezet megóvásához és a társadalmi felelősségvállaláshoz is. A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségünk részeként folyamatosan fejlesztjük belső irányítási rendszereinket, ösztönözzük munkatársainkat és üzleti partnereinket a környezettudatos magatartásra, valamint támogatjuk az innovatív, zöld megoldások alkalmazását.

 

 

3. Munkáltatói magatartás

3.1. Megrendelőkkel szembeni magatartás

  • A sikeres és hosszantartó partneri kapcsolat előfeltétele a megrendelőkkel szembeni korrekt együttműködés és segítőkészség biztosítása a felmerült szakmai problémák megoldásához. A Társaság világos és megbízható információkat szolgáltat termékeiről és szolgáltatásairól.

3.2. Versenytársakkal szembeni magatartás

  • A Társaság betartja a versenytársi kapcsolatokat szabályozó törvényeket és tilt minden etikátlan és illegális üzleti gyakorlatot.
  • A következőkre vonatkozóan tilos tárgyalásokat folytatni versenytársainkkal:
    • árak, engedmények, értékesítési feltételek
    • haszon, haszonkulcs, költségadatok
    • piaci részesedések, értékesítési területek vagy piacok
    • ügyfelek vagy területek felosztása
    • ügyfelek vagy beszállítók kiválasztása, visszautasítása
    • területek vagy piacok korlátozása, ahol a cég értékesítheti termékeit.
  • A Társaság nem kísérel meg tisztességtelen vagy törvénytelen módon (ipari kémkedéssel, vesztegetéssel) versenytársai üzletével kapcsolatos információt szerezni.

3.3. Beszállítókkal, hitelezőkkel szembeni magatartás

  • A beszállítókkal vagy hitelezőkkel folytatott kapcsolat kölcsönös bizalmon és tiszteleten alapul A Társaság és beszállítói közötti kapcsolattal összefüggő valamennyi információ bizalmasnak tekintendő.
  • A Társaság kötelezi magát arra, hogy a vállalat telephelyén tartózkodó munkavállalói és üzleti partnerei számára biztonságos munkakörnyezetet teremt, és ezzel egyidejűleg kötelezi őket a vállalatnál érvényben lévő valamennyi biztonságtechnikai szabály betartására.
  • A Társaság vállalja, hogy betart valamennyi megállapodás szerinti feltételt. Abban az esetben, ha vis major esetén cégünk nem tudja teljesíteni a kölcsönösen megállapodott kötelezettségeit, haladéktalanul értesíti üzleti partnereit és tárgyalásokat kezdeményez abból a célból, hogy alternatív megoldást találjon.

3.4. Hatósággal szembeni magatartás/hatósági kapcsolatok

  • A Társaság vállalja, hogy társadalmilag felelős jogi személyhez méltó magatartást tanúsít az állami és kormányzati intézményekkel és hatóságokkal szemben, illetve részükre folyamatosan megbízható információt szolgáltat.
  • Társaságunk betartja a törvényeket és kizárólag az érvényes jogszabályoknak megfelelően jár el.
  • A Társaság pontosan fizeti adóit, adócsalást szándékosan nem követ el és gondoskodik valamennyi pénzügyi tranzakció átláthatóságáról, továbbá betartja a pénzmosással kapcsolatos törvényeket.

3.5. Vezetői magatartás

  • A Társaság vezetőinek fokozott felelőssége a nyílt, őszinte és etikus munkakörnyezet fenntartása és elősegítése. A vezetők kötelesek gondoskodni arról, hogy az irányításuk alá tartozó munkavállalók a Kódexet, valamint az annak alapjául szolgáló elveket megismerjék, azokat kellő mélységben tanulmányozzák, és tartalmukat maradéktalanul megértsék.
  • A vezetők biztosítani kötelesek, hogy a munkavállalók minden, az etikai vagy jogszabályi megfelelést érintő kérdésüket, aggályukat, észrevételeiket bizalommal megoszthassák, anélkül, hogy retorziótól kellene tartaniuk. Ennek érdekében a panaszbejelentésre vonatkozó elérhetőségek egyértelmű és hozzáférhető módon rendelkezésre kell, hogy álljanak.
  • Panasz bejelentő elérhetősége: https://application.ethicom.hu/whistleblowing/ebhinvest. A vezető a Társaság etikai normáinak betartása és példamutató magatartás tanúsítása révén köteles elősegíteni a jogkövető és felelős szervezeti kultúra kialakulását. Ebből fakadóan a vezetőknek nemcsak az Etikai Kódex előírásait kell maradéktalanul betartaniuk, hanem kötelesek tartózkodni minden olyan magatartástól, amely akár az összeférhetetlenség látszatát is keltheti.
  • A vezető felelőssége annak biztosítása, hogy beosztott munkavállalói minden vonatkozó hatályos jogszabálynak – ideértve különösen a számviteli, ellenőrzési, illetve az adott tevékenységi körre vonatkozó egyéb előírásokat – megfeleljenek, és azokat tevékenységük során betartsák.
  • A vezető munkakapcsolatát beosztottjaival kizárólag szakmai alapokra kell helyezni, az irányítási jogkört nem használhatja hatalmi visszaélésre, illetve olyan utasítás vagy kérés sem fogalmazható meg részéről, amely az Etikai Kódex rendelkezéseivel ellentétes magatartás tanúsítását eredményezné.

3.6. Együttműködés

  • A Társaság munkavállalói, valamint szervezeti egységei között elengedhetetlen a szoros együttműködés. A cég minden munkatársának magatartását a kölcsönös tiszteletnek, és a közös célokban megnyilvánuló azonos érdekeknek kell meghatározniuk.
  • Minden munkatársunkkal azonos a célunk: a Társaság eredményes és etikus működését elősegíteni. Ezért egymást segítve, nem pedig egymással versengve kell együtt dolgoznunk. Nem etikus tehát a munkatársak vagy a szervezeti egységek között versengést kelteni, mert a közös érdek a munkatársak kölcsönös bizalmon alapuló együttműködését kívánja meg.

3.7. Esélyegyenlőség, diszkrimináció

  • A Társaságon belül senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés neme, kora, etnikai hovatartozása, vallása, politikai meggyőződése, érdekképviselethez való tartozása vagy bármely egyéb, a munkavégzéssel össze nem függő tulajdonsága, tevékenysége vagy bármilyen törvény által védett jellemzője miatt.

3.8. Adatvédelem, személyes adatok védelme

  • Tiszteletben tartjuk mindenki személyiségi jogait és elismerjük vevőink, munkavállalóink és egyéb természetes személyek azon igényét, hogy biztosak lehessenek abban, hogy személyes adataikat megfelelően, kizárólag jogszerű üzleti célból kezelik. Elkötelezettek vagyunk az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés iránt. Kizárólag olyan személyes adatokat szerzünk meg és kezelünk, ami szükséges, és megfelelő tájékoztatást adunk az érintetteknek e tevékenységekről. Megfelelő információbiztonsági intézkedésekkel biztosítjuk a személyes adatok bizalmasságát, teljességét és hozzáférhetőségét.
  • Személyzetünk köteles követni a vonatkozó jogszabályi elvárásokat, megfelelő gyakorlatokat alkalmazni, valamint betartani az adatkezelés és feldolgozás törvényességét biztosító eljárásokat.
  • Az adatvédelmi Szabályzat elérhetősége: https://ebhinvest.hu/addatkezelesi_tajekoztato/

3.9. Tisztességes verseny és üzleti működés

  • Partnereinkkel való együttműködésünk bizalomra és a versenyjognak megfelelő kölcsönös előnyökre épül. Elkötelezettek vagyunk az etikus és tisztességes verseny iránt, miként termékeinket és szolgáltatásainkat minőségük, alkalmasságuk és versenyképes áruk alapján értékesítjük. Önálló árképzési és értékesítési döntéseket hozunk, és tiltott módon nem működünk együtt, illetve nem hangoljuk össze a működésünket versenytársakkal. Tartózkodunk a versenyt vagy partnereink jó hírét, illetve a versenytársaink hitelességét sértő magatartásoktól.
  • Nem kínálunk, és nem kérünk jogellenes kifizetéseket vagy szívességeket, nem veszünk részt olyan jogellenes megállapodásokban, amely bizonyos vevők kizárására irányul. Elkötelezettek vagyunk viszont valamennyi alkalmazandó kereskedelmi szabályozás, korlátozás, szankció és import-export embargó betartása mellett.
  • Nem engedjük a tisztességes versenyt sértő magatartásokat a versenytárgyalások, tenderek során.
  • Nem tartjuk vissza rosszhiszeműen, jogellenesen vagy indokolatlanul a partnereinknek járó kifizetéseket, és az ilyen gyakorlatot nem engedjük ellátási láncunkban, küzdünk a „lánctartozások” etikátlan gyakorlata ellen.
  • Minden munkavállalónk felelős a tisztességes üzleti gyakorlat biztosításáért munkája során, és azért, hogy betartson minden versenyjogi, fogyasztóvédelmi és reklám szabályt. A vevőket és üzleti partnereket minden esetben tisztességesen és egyenlően kell kezelni, a termékeket és szolgáltatásokat tisztességes és pontos tájékoztatással kell megjeleníteni (tisztességes marketing és reklám), és valamennyi lényeges információt meg kell osztani.

 

 

4. Munkavállalói magatartás

4.1. A munkatársi magatartás legfontosabb jellemzői

  • a Társaság céljaival való azonosulás
  • szakmai felkészültség, munkakörhöz szükséges kompetenciák, tudás, képesség fejlesztése
  • igény a folyamatos fejlődésre, nyitottság
  • tájékozottság, információ-megosztás, kezdeményezés
  • elhivatottság, elkötelezettség
  • felelősségvállalás
  • teljesítmény-, minőség- és sikerorientáltság
  • képesség a folyamatos változásra és változtatásra, belső mobilitás
  • együttműködés, bizalom egymás iránt, közösségépítés, összetartás

4.2. A külső megjelenés szabályai

  • az öltözködés erősítse a megbízhatóság, profizmus és az egymás iránti tisztelet vállalati értékét: a külső megjelenés legyen mindig alkalomhoz illő
  • az öltözet legyen mindig munkahelyhez illő, ápolt, kulturált, diszkrét
  • munkaterületeken kötelező a munkavédelmi előírásoknak megfelelő öltözék

4.3. A munkakörnyezettel és munkavégzéssel kapcsolatos alapvető elvárások

  • minden munkavállaló felelősséggel tartozik azért, hogy a munkaidőt ne használja magáncélokra
  • a munkavégzés során saját és mások testi épségének, egészségének, környezetünknek a veszélyeztetése súlyos magatartási vétségnek minősül
  • a munkabiztonság, egészségvédelem és környezetvédelem elveinek és gyakorlatának elsajátításával és alkalmazásával, folyamatosan törekedni kell az egészségügyi, baleseti és környezeti kockázatok csökkentésére, kiküszöbölésére
  • a munkakörnyezet és munkaeszközök épségének megőrzése, ápolása, tisztán tartása, a rendezettség biztosítása, mindenkitől elvárt követelmény
  • a munkafolyamatok végzése során a technológiai és biztonsági előírások betartása alapvető elvárás minden munkatárstól
  • balesetek, rendkívüli események során, magatartásunkkal elő kell segíteni az élet- és vagyonmentést, a körülmények objektív feltárását, a hasonló események megelőzését, elkerülését (MEBIR)
  • törekedni kell a munkahelyeken is a gazdaságos energia-felhasználásra (EgIR)

4.4. A Társaságon belüli együttműködésben elvárt viselkedési normák

  • a korrekt, kölcsönös tiszteleten alapuló partneri viszony kialakítása
  • a Társaság érdekeit szolgáló eredményes és hatékony megoldások alkalmazása
  • a munkavégzéshez szükséges információk kölcsönös és maradéktalan megosztása
  • együttműködési törekvés erősítése
  • a döntésekhez kapcsolódó személyes felelősségvállalás
  • egymás eredményeinek elismerése

4.5. A kommunikációval kapcsolatos alapvető elvárások

  • az udvarias hangnem, a tárgyilagos stílus
  • a világos, pontos, közérthető megfogalmazás
  • törekedni kell a nyílt, világos, egyenes, bizalmat építő külső és belső kommunikációra, kölcsönös tiszteletre és az értékek elismerésére

4.6. Ügyfélközpontú szemlélet

  • A Társaság valamennyi munkavállalójának arra kell törekednie, hogy magatartásával kivívja a megrendelő elégedettségét. Ennek eléréséhez szükséges, hogy a munkatárs teljes figyelmét és tudását a megrendelők minőségi kiszolgálására összpontosítsa.
  • A munkavégzés során a figyelmesség, tisztelet, szakszerűség, pontosság, határidők betartása, valamint udvarias, türelmes, de határozott fellépés elvárt.
  • Törekedjünk arra, hogy a partner igényeit – az üzleti etika elveinek megfelelően – a Társaság által vállalt teljesítési kötelezettség keretein belül maximálisan teljesítsük.
  • Az esetleges panaszok és konfliktusok kezelése során minden esetben törekedni kell a megértő, higgadt és tárgyilagos hozzáállásra. A munkavállalók közötti nézeteltérések rendezésére nem kerülhet sor ügyfelek jelenlétében, és tilos a Társasággal, annak szervezeti egységeivel, vezetőivel vagy munkavállalóival kapcsolatos negatív megjegyzések tétele harmadik személy – különösen ügyfél vagy üzleti partner – előtt.

4.7. Vállalati lojalitás

  • A munkatársakat jellemezze a Társaság iránti elkötelezettség, a szakma szeretete, hírnevének megőrzése, növelése.
  • A munkatársak legyenek példamutatóak: magatartásukban vegyék figyelembe, hogy a Társaság egész tevékenységét rajtuk keresztül ítélhetik meg, és törekedjenek arra, hogy ez a megítélés pozitív legyen. A munkatársaknak a munkahelyen kívüli viselkedésük során is szem előtt kell tartaniuk, hogy megjelenésük, kommunikációjuk és magatartásuk a Társaság megítélését befolyásolhatja, ezért minden helyzetben törekedniük kell a példamutató, etikus és méltányos magatartásra.

4.8. Munkahelyváltás

  • A munkahelyet nem lehet felhasználni más állás, munka vagy tisztség megszerzéséhez.
  • Ha a munkavállaló más munkahelyen való elhelyezkedésre vonatkozó tárgyalásokat folytat, erről tájékoztatja felettesét, kivéve, ha alapos oka van feltételezni, hogy emiatt jogtalan hátrány érné.
  • Ha egy munkavállaló jelzi más munkavállaló számára, hogy más munkahelyen való elhelyezkedésre vonatkozó tárgyalásokat folytat, tartózkodni kell mindenféle hátrány okozásától, különösen elbocsátásának erre tekintettel való kezdeményezésétől, kivéve azokat a feltétlenül szükséges jogszerű biztonsági intézkedéseket, amelyek az ügyek befolyásmentes intézésének biztosításához szükségesek.
  • Az új munkahelyen történő elhelyezkedést követően a munkavállaló nem használhatja fel és nem hozhatja nyilvánosságra a korábbi munkahelyen birtokába került bizalmas információkat.
  • Az új munkahelyen történő elhelyezkedést követően is tiszteletben kell tartani a vonatkozó jogszabályokat, különösen azokat, amelyek a volt munkahelynél történő korábbi foglalkoztatásra tekintettel vonatkoznak a munkatársakra, és továbbra is be kell tartani a rájuk korábban vonatkozó etikai kódexnek a rájuk továbbra is értelmezhető rendelkezéseit.
  • A munkaviszony megszüntetésének szándékát a munkavállaló köteles közvetlen felettesének jelezni, és tartózkodni minden olyan informális kommunikációtól, különösen más munkatársak jelenlétében történő „folyosói híreszteléstől”, amely pánikkeltésre, munkahelyi feszültség fokozására, vagy a társaság működésének, megítélésének tudatos vagy gondatlan aláásására alkalmas. Az ilyen magatartás etikátlan, fegyelmi következményeket vonhat maga után.

 

 

5.    Általános üzleti etikai és emberi jogi normák

5.1. Üzleti ajándékozás, vendéglátás

  • A Társaság elkötelezett a tisztességes, pártatlan üzleti magatartás mellett, ezért munkavállalói nem kínálhatnak fel, és nem fogadhatnak el olyan ajándékot vagy üzleti figyelmességet, amely értékét vagy jellegét tekintve túlzónak minősülhet, vagy alkalmas lehet az üzleti döntések befolyásolására.
  • Készpénz vagy készpénz-helyettesítő eszköz ajándékként semmilyen körülmények között nem adható és nem fogadható el.
  • Az ajándékok, juttatások felajánlása vagy elfogadása során a munkavállalók kötelesek fokozott körültekintéssel és a korrupció megelőzését szem előtt tartva eljárni.
  • Amennyiben kétség merül fel az ajándék vagy figyelmesség elfogadhatóságával kapcsolatban, a munkavállaló köteles haladéktalanul konzultálni közvetlen felettesével.

5.2. Antikorrupció

A korrupció káros az üzleti életre és a társadalomra nézve, hiszen amellett, hogy tisztességtelen versenyfeltételeket teremt, azzal is járhat, hogy egyéneket megzsarolhatnak vagy akár be is börtönözhetnek. A Társaság számára a határozott korrupcióellenes fellépés nemcsak jogi és erkölcsi kötelesség, hanem üzleti érdek is. A Társaság kifejezetten ellenzi és tiltja a korrupció minden formáját, ezért a jövőben tervezi az ISO 37001-s tanúsítvány megszerzését.

5.3. Szellemi- és fizikai tulajdon védelme

  • A Társaság sokféle eszközzel rendelkezik, közöttük tárgyi eszközökkel, védett információval és szellemi tulajdonnal. Az alkalmazott felelős a Társaság rábízott tulajdonának védelméért, valamint a Társaság eszközei általános védelmének elősegítéséért.
  • Az alkalmazottnak elővigyázatosnak kell lennie, és haladéktalanul jelentenie kell a vezetőjének a Társaság tulajdonának elvesztését vagy elvesztésének kockázatát, amint az a tudomására jutott.
  • A szellemi tulajdon a Társaság legnagyobb értéke, ezért különös gondossággal kezelendő. Az alkalmazottaknak be kell tartaniuk a szellemi tulajdon védelmére vonatkozó szabályokat.
  • Az alkalmazott által az alkalmazás ideje alatt létrehozott szellemi tulajdon a Társaság tulajdonába kerül, és a Társaságot illeti a törvény, illetve a munkaszerződés vagy más megállapodás alapján, kivéve, ha nemzetközi egyezményben, törvényben vagy az alkalmazott és a Társaság között létrejövő megállapodásban másként szerepel.

5.4. Vallási és politikai megnyilvánulások tilalma

  • A Társaság tiszteletben tartja a munkatársak magánélethez, vallási és politikai meggyőződéshez való jogát. A cég a munkavállalóinak vallási vagy politikai tevékenységét nem kívánja korlátozni, ugyanakkor az kizárólag munkahelyen kívül és munkaidőn kívül folytatható.
  • A munkavállalók ilyen irányú tevékenységükben kerüljenek el minden a Társaságra vonatkozó utalást, és kifejezetten tartózkodjanak attól, hogy véleményüket a cég álláspontjaként tüntessék fel. Minden munkatárs világosan fejezze ki, hogy a nevezett tevékenységekben magánemberként vesz részt, illetve a nevezett kijelentéseket magánemberként teszi, nem pedig a Társaság munkatársaként.

5.5. Tisztelet és méltóság munkavégzés során

  • Egyenlő esélyeket biztosítunk a foglalkoztatás során és nem tűrjük a diszkrimináció, a zaklatás vagy durva bánásmód bármely formáját. Bármilyen szakmai szempontból lényegtelen tulajdonságra vagy körülményre alapozott, így pl. nem, családi állapot, kor, nemzeti vagy társadalmi vagy etnikai hovatartozás, szín, vallási vagy politikai vélemény, fogyatékosság, szexuális irányultság, érdekképviseleti tagság, vagyoni, születési vagy más helyzet miatt közvetlen vagy közvetett megkülönböztetés nem megengedett. Bármilyen diszkriminatív magatartás, zaklatás, megfélemlítés vagy zsarnokoskodás tilos.
  • A munkavállalónktól elvárt, hogy a legmagasabb szintű, kölcsönös tiszteleten alapuló viselkedési formákhoz tartsák magukat minden szóbeli és írásbeli kommunikációjuk során, és tartózkodjanak minden zaklatástól, rágalmazástól vagy bármilyen olyan magatartástól, amit mások erőszakosnak, megfélemlítőnek, megalázónak vagy sértőnek tekinthetnek.

5.6. Dohányzás, kábítószer-, alkoholfogyasztás

  • A munkavállalók kötelesek tiszteletben tartani nem dohányzó kollégáinkat, és csak az arra kijelölt helyen dohányoznak. Egyéb cselekedeteik során is törekednek arra, hogy tevékenységünkkel ne zavarjanak feleslegesen másokat.
  • A dohányzásra fordított idő mennyisége nem veszélyeztetheti vagy akadályozhatja a munkavégzés hatékonyságát. A munkavállalók kötelesek biztosítani, hogy a dohányzási szünetek ne akadályozzák a munkafolyamatokat, és elkerülendő az indokolatlan, hosszabb tartózkodás a dohányzóhelyen, amely a társaság működését negatívan befolyásolná.
  • A munkavállalók az óránként járó pihenőidőt kötelesek elsősorban a regenerálódásra fordítani. A dohányzásra szánt idő nem haladhatja meg a szükséges mértéket, és nem helyettesítheti vagy hosszabbíthatja meg a pihenőidőt. Többszöri, indokolatlanul hosszú dohányzási szünetek, amelyek a munkavégzés hatékonyságát csökkentik, nem elfogadhatóak, és ellentétesek a társaság etikai normáival.
  • A Társaság elkötelezett a biztonságos, egészséges és hatékony munkakörnyezet fenntartása mellett. Ennek érdekében tilos a munkavégzés bármilyen tudatmódosító szer – különösen alkohol, tiltott kábítószer vagy olyan gyógyszer – hatása alatt, amely a munkavállaló munkavégző képességét hátrányosan befolyásolja, és ezáltal veszélyezteti a saját vagy mások biztonságát, illetve a munkavégzés minőségét. A munkavállalók kötelesek tartózkodni minden olyan szer használatától, amely a koncentrációra, éberségre, döntéshozatalra vagy koordinációra negatív hatással lehet. Kétség esetén a munkavállaló köteles konzultálni orvosával vagy közvetlen felettesével.

5.7. Üzleti kommunikációs e-mail szabályzat

  • Valamennyi munkavállalóval és szerződéses személyzeti taggal szemben elvárás, hogy óvatosan járjanak el a belső és külső kommunikáció során, különösen akkor, ha az érintkezés formája írásbeli dokumentum (az e-mail is írásbeli formának minősül). A nem megfelelő, pontatlan és gondatlan kommunikáció súlyos felelősségi és megfelelőségi kockázatot jelent a Társaság számára.

5.8. Közszereplés, képviselet, nyilatkozattétel

  • A Társaság egészét érintő kérdésekre a vezetőség, illetve az arra felhatalmazott személyek adhatnak tájékoztatást a nyilvánosság részére.
  • A nyilatkozatok nem sérthetik a Társaság üzleti partnereinek érdekeit és jogait.
  • Nyilvános vitákban részt vevő alkalmazottjainknak egyértelműen jelezniük kell, hogy magánemberként, és nem a Társaság munkatársaként fejtik ki a véleményüket.

5.9. Összeférhetetlenség

  • Társaság döntéseiben elsődlegesen a vállalatcsoport érdekeit tartjuk szem előtt, és nem engedjük, hogy személyes megfontolások vagy kapcsolatok befolyásolják azokat. Összeférhetetlenség áll fenn, ha egy munkavállaló döntéshozatalát bármilyen tényező akadályozza vagy befolyásolja, így nem tudja függetlenül képviselni a Társaság érdekeit. Minden munkatársnak kerülnie kell olyan helyzeteket, amelyekben személyes érdekei ütközhetnek, vagy látszólag ütközhetnek a vállalatcsoport érdekeivel.

5.10. Gyermekmunka tilalma

  • A Társaság kultúrájának és alapértékeinek szerves része a gyermekek kizsákmányolásának és a gyerekmunkának határozott elítélése. Ennek megfelelően a Társaság semmilyen körülmények között nem alkalmaz illegálisan kiskorút. A 16. életévüket be nem töltött személyek foglalkoztatása tilos, továbbá a 18 év alatti munkavállalók kizárólag olyan feladatokat láthatnak el, amelyek nem jelentenek egészségügyi vagy biztonsági kockázatot számukra.

5.11. Kényszermunka és emberkereskedelem

  • A Társaság semmilyen módon nem vehetnek részt rabszolgaságon, kényszerítésen, adósrabszolgaságon, tanoncszerződésen vagy börtönmunkán alapuló munkavégzésben. A beszállítók nem vehetnek részt emberkereskedelemben vagy a nem önkéntes munkavállalás bármely egyéb formájában, egyebek mellett beleértve az egyének fenyegetéssel, félrevezetéssel, elrablással vagy a mások fölött befolyással bírók kifizetésével történő szállítását, felvételét és dolgoztatását, amelynek célja kizsákmányolás vagy visszaélés.
  • A beszállítók, alvállalkozók kötelesek garantálni és nyilatkozni róla, hogy a munkavállalóik hozzáférhetnek hivatalos személyazonosító okmányaikhoz, valamint a munkavégzéshez és az utazáshoz szükséges dokumentumaikhoz. A beszállítók nem írhatják elő a munkavállalóik számára pénzletét elhelyezését ezen dokumentumok hozzáférésének biztosítása fejében. A munkavállalók számára biztosítani kell a felmondás lehetőségét a helyi és az országos foglalkoztatási törvényeknek és szabályozásoknak megfelelően.

5.12. Szankciók és exportszabályok

  • A Társaság és a vele együttműködő szervezetek, beszállítók, alvállalkozók kötelesek megfelelni valamennyi alkalmazandó (ilyen lehet a Magyarországon érvényesíthető, az Egyesült Királyság, Európai Unió és az Egyesült Amerikai Államok kormányai, szervei által elrendelt) gazdasági, kereskedelmi és pénzügyi szankciót meghatározó jogszabálynak, rendeletnek, tilalomnak, korlátozó intézkedésnek (“Szankciók”), továbbá valamennyi kereskedelmi ellenőrzésre vonatkozó jogszabálynak és rendeletnek (“Exportszabályok”). Kötelesek kifejezetten tartózkodni bármely olyan magatartástól, amely eredményeképpen felmerülhet a Szankciók vagy Exportszabályok másik Fél általi megszegése. Kötelesek a másik indokolt kérésére a Szankciók, valamint az Exportszabályok betartásához szükséges támogatást nyújtani, dokumentációt és információt rendelkezésre bocsátani, beleértve különösen, de nem kizárólag az adott termék vagy szolgáltatás rendeltetési helyére, tovább értékesítésére, újra értékesítésére, célzott felhasználására, végfelhasználójára vonatkozó információt is. Amint a Társaság tudomására jut, köteles az együttműködő felet írásban értesíteni bármilyen tényleges vagy fenyegető vizsgálatról, az alkalmazandó jogra vonatkozó jogsértésről, továbbá a Szankciók vagy engedélyek, felhatalmazások tekintetében érintő bármilyen lényeges változásról, így különösen, de nem kizárólag amennyiben az együttműködő a joghatóság Szankciós listájára kerül vagy az Export Szabályozással kapcsolatos státuszát érintő változásról, például, ha felkerül a korlátozással érintettek listájára.

5.13. Emberi jogok tiszteletben tartása

  • A Társaság működésének alapelve az emberi méltóság és alapvető jogok tiszteletben tartása. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden egyénnel és közösséggel, akikkel munkánk során kapcsolatba kerülünk, tisztelettel, méltósággal és felelősségteljes hozzáállással bánjunk. Nem tűrjük, és semmilyen módon nem támogatjuk az emberi jogok megsértését. Munkatársaink kötelesek minden körülmények között tiszteletben tartani mások jogait és méltóságát.

5.14. Tisztességes foglalkoztatás és munkakörülmények

  • Elkötelezettek vagyunk a munkahelyi egyenlőség előmozdítása, valamint a jogszerű és tisztességes foglalkoztatási és javadalmazási gyakorlat megvalósítása iránt. Határozottan ellenezzük a gyermek, rabszolga vagy bármilyen formában kényszer-, kötelező, illetve megkötött munka mind közvetlen, mind közvetett alkalmazását. Elítéljük a jogellenes, tisztességtelen vagy etikátlan foglalkoztatás valamennyi formáját, amely kihasználja a munkaerőt, rombolja a társadalombiztosítási rendszert, vagy adóelkerülésre szolgál, így pl. a bejelentés nélküli vagy „szürke” munkát, illetve fizetések visszatartását. 
  • Munkavállalóink kötelesek tisztességes magatartást tanúsítani, kollégáikat és másokat teljes tisztelettel kezelni.

5.15. Számvitel, valós beszámolás és pénzügyi integritás

  • Könyvelésünket, nyilvántartásainkat, számláinkat és pénzügyi jelentéseinket kellő részletességgel, valósághűen és tranzakcióinkat megfelelően tükröző módon vezetjük, illetve állítjuk össze. Elítéljük a pénzmosás valamennyi formáját, így elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy csak olyan partnerekkel lépjünk gazdasági kapcsolatba, akik törvényes forrásokból jogszerű üzleti tevékenységet végeznek. 
  • Elkötelezzük magunkat a tisztességes adózás mellett, és tartózkodunk minden adóelkerülő gyakorlattól, mint pl. a nyugta- vagy számlaadási kötelezettség elmulasztásától, vagy valótlan községszámlák elszámolásától.
  • Valamennyi munkavállaló köteles betartani minden számviteli eljárást, és biztosítani gazdasági események megfelelő rögzítését és dokumentálását, valamint gondoskodni arról, hogy a közölt pénzügyi beszámolók teljesek, őszinték, pontosak, időszerűek és érthetőek. Tilos a könyvvizsgálat vagy bármely számviteli ellenőrzés tisztességtelen befolyásolása, manipulálása vagy félrevezetése.

5.16. Csalás megelőzése

  • A csalás vagy csalárd – azaz becsapásra, lopásra, megtévesztésre vagy hazugságra irányuló – magatartás etikátlan és az esetek többségében büntetendő. A csalás minden formája (ideértve pl. valótlan községelszámolás, tanúsítványok vagy pénzügyi iratok hamisítása vagy megváltoztatása, vállalati eszközökkel visszaélés vagy eszközök eltulajdonítása, valótlan bejegyzés tétele pénzügyi vagy nem pénzügyi nyilvántartásban vagy jelentésben) tilos. 

5.17. Etikai bizottság

  • Az esetleges etikai vétség kivizsgálása céljából a Társaságnál Etikai Bizottság működik.
  • Az Etikai Bizottság elnöke a jogi szakterületről kijelölt, jogi végzettségű, feddhetetlen munkavállaló.
  • Az Etikai Bizottság működéséről és az eljárásáról külön Szabályzat rendelkezik.

 

 

6. Minőség, biztonság, környezetvédelem

  • A Társaság vezetősége kiemelt jelentőséget tulajdonít tevékenysége során a minőség, a környezetvédelem, valamint a munkahelyi egészségvédelem és munkabiztonság, energiatudatosság legmagasabb szintű megvalósításának. Ennek érdekében elkötelezte magát az MSZ EN ISO 9001:2015, MSZ EN ISO 14001:2015, MSZ ISO 45001:2018, valamint MSZ EN ISO 50001:2019 szabványok szerinti integrált irányítási rendszerének fenntartása és folyamatos fejlesztése, valamint a szükséges emberi és technikai erőforrások biztosítása iránt, az érdekelt felek követelményeinek figyelembevételével.
  • Társaságunk vezetősége minden munkatársától és partnerétől elvárja, hogy az integrált politikát megértse, az előírt folyamatokat megvalósítsa, és folyamatosan tökéletesítse aktívan részt vállalva ezzel az integrált irányítási rendszer működtetésében, személyes felelősségével és tudásával járuljon hozzá a politika, a célok és elvárások teljesüléséhez, ezáltal a szervezet versenyképességének fokozásához.

6.1. Vevőközpontúság

  • A társaság vezetősége a vevőit helyezi a központba minden területen. A szerződéskötés, tervezés és beszerzés is a vevői érdekek szem előtt tartásával történik
  • A szabványok követelményei szerint kiépített integrált irányítási rendszer működtetésével azon munkálkodunk, hogy a beszállítóink lehetőségei és a megbízóink igényei között a legmagasabb szintű összhangot teremtsük meg – a kölcsönös előnyök és megelégedettség szem előtt tartásával, figyelembe véve a kritikus kockázatokat, kiemelten az éghajlat és klímaváltozás területén, valamint létesítményeink életciklus elemzését is.
  • A vevői panaszok kivizsgálására vonatkozó előírásokat külön Szabályzat tartalmazza.

6.2. Környezetvédelem

  • Környezeti teljesítményünk folyamatos javítása, a vészhelyzetek és a környezetszennyezés megelőzése, a környezetterhelés csökkentése érdekében az alvállalkozók és partnerek tevékenységének környezeti teljesítését folyamatosan figyelemmel kísérjük és értékeljük.
  • A fenti megfontolások alapján a Társaság legfontosabb általános környezettel kapcsolatos céljai az alábbiak:
  • A zaj- és rezgéskibocsátás csökkentése
  • A hulladékokkal (veszélyes és nem veszélyes) való szakszerű és környezetkímélő gazdálkodás
  • Takarékos gazdálkodás az energiahordozókkal
  • A környezeti terhelés (pl. Scope kibocsátás) mérése és nyomon követése klímavédelmi intézkedések megtétele érdekében
  • A célokat legalább évente egyszer, a vezetőségi felülvizsgálat alkalmával felülvizsgáljuk.

6.4. Munkahelyi biztonság és egészségvédelem

  • A munkahelyi egészségvédelem és munkabiztonság legmagasabb szintű gyakorlati megvalósítása, a veszélyek, kockázatok csökkentése, kezelésük folyamatos javítása, a munkahelyi balesetek, incidensek megelőzése érdekében a tevékenységünkre vonatkozó jogszabályi előírásokat, egyéb előírásokat, vállalt MEB – veszélyekkel összefüggő egyéb követelményeket naprakészen tartjuk, és a követelményeket teljesítjük. Az alvállalkozók és partnerek tevékenységét MEB-el kapcsolatos teljesítését folyamatos figyelemmel kísérjük és értékeljük.
  • A Társaság elkötelezett a munkavállalók biztonságos és egészséges munkakörnyezetének biztosítása mellett. Ennek érdekében a munkabiztonságra és egészségvédelemre vonatkozó jogszabályi, hatósági és önként vállalt követelményeket naprakészen tartja és maradéktalanul teljesíti.
  • A munkavédelemre vonatkozó belső szabályozás rögzíti a veszélyek azonosítására, a kockázatok értékelésére és kezelésére vonatkozó eljárásokat. A szabályozás kiterjed:
  • minden rendszeres vagy eseti tevékenységre és technológiára,
  • a tevékenységekben részt vevő valamennyi személyre, ideértve az alvállalkozókat és látogatókat is,
  • valamint a munkavégzéshez használt gépekre, eszközökre, berendezésekre és anyagokra.

A kockázatértékelést – általános és projektspecifikus szinten – a munkavédelmi megbízott az integrált irányítási vezetővel együtt végzi, gondoskodva annak folyamatos felügyeletéről és szükség szerinti aktualizálásáról.

A munkavállalók érdekképviseletét a munkavédelmi képviselő látja el. A Társaság kiemelt célja a munkabalesetek megelőzése, valamint a veszélyek és kockázatok folyamatos csökkentése.

6.5. Energia

  • A Társaság tevékenysége során törekszik a kisebb energiafelhasználással járó technológiák alkalmazási arányának javítására, az energiafelhasználás fokozatos csökkentésére. A Kft. vezetősége rendszeresen felülvizsgálja az energia felhasználását és azzal kapcsolatos előírások betartását, ennek figyelembevételével optimalizálja, hatékonyan jól szervezi folyamatait. Az energiafelhasználással és fogyasztással kapcsolatos tevékenységét az ISO 50001:2011 szabvány és a vonatkozó jogszabályi előírásokkal összhangban végzi mind az irodai tevékenység, mind pedig az építéskivitelezés során.
  • Célul tűzte ki, hogy a szolgáltatásai során folyamatosan fejleszti azon folyamatait, melyekben optimalizálni tudja az erőforrások felhasználását.
  • Munkatársaitól, alvállalkozóitól elvárja az energia- és a környezettudatos magatartást.

6.6. Vagyonvédelem és vállalati eszközök megfelelő használata

  • Felelősek vagyunk a vállalat erőforrásainak biztonságáért, védelméért és gazdaságos használatáért. Erőforrásaink, így az idő, anyagok, felszerelések és információ, csak jogszerű üzleti célra használható. Alkalomszerű magánhasználat megengedhető, ha az nem jogellenes, és ha nem befolyásolja a teljesítményt vagy rombolja a munkamorált.
  • Valamennyi munkavállaló köteles betartani a biztonsági intézkedéseket, és mind a materiális, mind az immateriális vállalati vagyont tisztelettel kezelni, azzal nem élhet vissza, és nem kezelheti hanyagul.

 

 

7. Digitális etika és tudatos technológiahasználat

7.1. Digitális etikett és online jelenlét

  • A digitális térben tanúsított magatartás ugyanolyan felelősségteljes kell, hogy legyen, mint a személyes munkavégzés során tanúsított viselkedés. A Társaság elvárja, hogy munkavállalói az elektronikus kommunikáció során is tiszteletteljes, professzionális hangnemben járjanak el.
  • Tilos:
    • a Társaság vagy annak munkavállalói becsmérlése közösségi médiafelületeken (pl. Facebook, LinkedIn),
    • üzleti titkok, belső információk jogosulatlan megosztása,
    • obszcén, sértő, zaklatásra alkalmas tartalmak továbbítása.

7.2. Mesterséges intelligencia és digitalizáció etikája

  • A Társaság elkötelezett a mesterséges intelligencia (MI) és más digitális technológiák felelős, etikus és átlátható alkalmazása mellett. Az MI használata során különös figyelmet fordítunk az alábbi alapelvek betartására: 
  • az MI működésének átláthatósága és értelmezhetősége,
  • az emberi döntéshozatal elsőbbsége,
  • a diszkriminációtól és elfogultságtól mentes algoritmikus működés biztosítása,
  • a manipulációt vagy megtévesztést kizáró működés garantálása.
  • Az új technológiai megoldások bevezetése előtt a Társaság etikai kockázatelemzést végez. A munkavállalók számára rendszeres képzéseket szervezünk az MI alkalmazásának lehetőségeiről, határairól és etikai vonatkozásairól.

7.3. Etikai képzés és tudatosítás

  • Minden új munkavállaló számára kötelező az etikai tájékoztató képzés, amelynek célja az Etikai Kódex elveinek megértése és gyakorlati alkalmazása. A meglévő munkavállalók részére időszakos frissítő oktatás biztosított. A vezetők felelőssége az etikus szervezeti kultúra fenntartása és a példamutató magatartás tanúsítása.

 

Erdei Z. József

Ügyvezető

EBH Invest
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.